در دیابت نوع یک علائمی همچون تشنگی،پرادراری،پرنوشی،کاهش وزن،گرسنگی و خستگی زیاد به سرعت خود را نشان می دهد.ولی در دیابت نوع دوم شایعترین علامت آن بی علامتی است و عزیزان بسیاری از بیماری خود اطلاع ندارند و تنها با انجام آزمایش تست قندخون به آن پی میبرند و به مرور علائمی همچون دیابت نوع ۱ را از خود بروز می دهند.
عفونت های مکرر در دستگاه ادراری،تاری دید، احساس سوزش و بی حسی در انگشتان پا از دیگر علائم دیابت نوع ۲ می باشد..